نویسندگان:
مجید اشرفی1 ، فاطمه رنجبر2 ، طاهره رنجبر خانیمنی3 .1استادیارگروه حسابداری،واحدعلی آبادکتول، دانشگاه آزاداسلامی علی آبادکتول، ایران.
2۱ کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی
3۲ دانشجوی کارشناس ارشد آموزش ابتدایی
چکیده فارسی: هدف این پژوهش بررسی ارتباط آمادگی به تغییر و تعهد آموزشی معلمان مدارس ابتدایی شهر کامفیروز است روش تحقیق توصیفی و همبستگی است جامعه آماری این تحقیق دربرگیرنده معلمان مدارس ابتدایی شهر کامفیروز است حجم نمونه پژوهش حاضر به روش تصادفی ساده انتخاب شد با استفاده از روش نمونه گیری مورگان و جرسی تعداد ۱۲۷ نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه آمادگی به تغییر الوینگ ۲۰۰۹ و تعهد آموزشی سلپ ۲۰۰۰ استفاده شد روش تجزیه و تحلیل داده ها به تناسب فرضیه های پژوهش ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی چندگانه می باشد که با استفاده از نرم افزار spss ۲۵ انجام شد نتایج نشان داد که بین آمادگی به تغییر و تعهد به وظایف کاری، مدرسه، وظایف آموزشی و تعهد به شغل معلمی رابطه ی مثبت و معناداری وجود دارد ارتباطات داخلی قادر به پیش بینی تعهد آموزشی معلمان می باشد