نویسندگان:
خدیجه حیدری1 ، صبا خاموشیان2 .1کارشناسی ارشد علوم اجتماعی، دفتر تحقیقات کاربردی استان زنجان
2کارشناسی علوم تربیتی
چکیده فارسی: این مطالعه با هدف بررسی ارتباط بین ابعاد شخصیتی و بهزیستی روانشناختی در دانش آموزان مقطع ابتدایی انجام شد در این تحقیق چون به بررسی ارتباط بین دو متغیر در دانش آموزان می پردازد، از نوع توصیفی همبستگی می باشد جامعه آماری این تحقیق شامل تمامی دانش آموزان مقطع ابتدایی پسر و دختر در سال تحصیلی ۱۴۰۲ ۱۴۰۱ در تمام مدارس شهر کرمانشاه بود که از این بین ۳۵۰ نفر به صورت تصادفی انتخاب شدند در این پژوهش به منظور بررسی بهزیستی روان شناختی دبیران، از مقیاس های بهزیستی روان شناختی ۸۴ سوالی ریف ۱۹۸۹ استفاده شد در این مطالعه همچنین از پرسشنامه شخصیت زیمت و همکاران ۱۹۸۸ استفاده شد نتایج برای بررسی ارتباط بین گویه های بهزیستی روانشناختی و حمایت اجتماعی درک شده نشان می دهد که بین گویه های مختلف بهزیستی روانشناختی و حمایت اجتماعی درک شده ارتباط مثبت و معنی داری وجود دارد