نویسندگان:
محمد تقی حیدری1 ، طاهره رنجبرخانمینی2 ، فاطمه رنجبر3 .1استادیار جغرافیا، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه زنجان.
2۱ دانشجوی کارشناس ارشد آموزش ابتدایی
3۱ کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی
چکیده فارسی: هدف این پژوهش بررسی ارتباط راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و باورهای انگیزشی دانش آموزان مدارس مقطع ابتدایی شهر کامفیروز است روش تحقیق توصیفی و همبستگی است جامعه آماری این تحقیق دربرگیرنده دانش آموزان مدارس ابتدایی شهر کامفیروز است حجم نمونه پژوهش حاضر به روش تصادفی ساده انتخاب شد با استفاده از روش نمونه گیری مورگان و جرسی تعداد ۱۲۷ نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه پینتریج و دی گورت ۱۹۹۰ استفاده شد روش تجزیه و تحلیل داده ها به تناسب فرضیه های پژوهش ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی چندگانه می باشد که با استفاده از نرم افزار spss ۲۵ انجام شد نتایج نشان داد که جهت گیری هدف قادر به پیش بینی راهبردهای یادگیری خودتنظیمی دانش آموزان می باشد بین راهبردهای شناختی، راهبردهای فراشناختی و مدیریت منابع و باورهای انگیزشی رابطه ی مثبت و معناداری وجود