نویسندگان:
مهدی قدیمی1 ، فاطمه رنجبر2 ، طاهره رنجبر خانیمنی3 .1استادیار دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان.
2۱ کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی
3۲ دانشجوی کارشناس ارشد آموزش ابتدایی
چکیده فارسی: هدف این پژوهش بررسی ارتباط سبک رهبری تحول آفرین و ذهن آگاهی معلمان مدارس ابتدایی شهر مرودشت است روش تحقیق توصیفی و همبستگی است جامعه آماری این تحقیق دربرگیرنده معلمان مدارس ابتدایی شهر مرودشت است حجم نمونه پژوهش حاضر به روش تصادفی ساده انتخاب شد با استفاده از روش نمونه گیری مورگان و جرسی تعداد ۱۲۷ نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه سبک رهبری تحول آفرین باس و اولیو ۲۰۰۰ و ذهن آگاهی بائر، اسمیت و هاپکینز ۲۰۰۶ استفاده شد روش تجزیه و تحلیل داده ها به تناسب فرضیه های پژوهش ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی چندگانه می باشد که با استفاده از نرم افزار spss ۲۵ انجام شد نتایج نشان داد که بین سبک رهبری تحول آفرین و ابعاد ذهن آگاهی معلمان رابطه ی مثبت و معناداری وجود دارد نفوذ آرمانی قادر به پیش بینی ذهن آگاهی معلمان می باشد