نویسندگان:
غلام رضا قاسم نژاد1 ، محمد امین حریریان2 ، مهدی جوکار3 ، محمد عارف پیله ور پور4 ، امیر حسین سهرابی5 ، علی سهرابی6 .1عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور
2کارشناسی علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید مقصودی همدان
3کارشناسی علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید مقصودی همدان
4کارشناسی علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید مقصودی همدان
5کارشناسی علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید مقصودی همدان
6کارشناسی علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید مقصودی همدان
چکیده فارسی: این مقاله به بررسی اهمیت یاددهی انشا به شیوه جدید به فراگیران دوره ابتدایی می پردازد در ابتدا، نویسنده به توضیح اهمیت نوشتن در زندگی روزمره و در محیط تحصیلی پرداخته و بررسی می کند که چرا نوشتن مهارت مهمی است سپس به معرفی شیوه جدید یاددهی انشا با تاکید بر رویکردی ساختاری و خلاقانه می پردازد در ادامه، به بررسی مزایای استفاده از این شیوه جدید اشاره می کند او معتقد است که این شیوه یاددهی به فراگیران امکان می دهد تا مهارت های خط مشی نویسی، ساختاردهی و خلاقیت را بهبود بخشند همچنین، این شیوه باعث می شود که فراگیران بهتر بتوانند انشاهای خود را تنظیم کرده و ساختاردهی مناسبی برای آن ها ارائه دهند در انتها، نویسنده به بررسی چالش هایی که ممکن است در یاددهی این شیوه به فراگیران دوره ابتدایی پیش آید، می پردازد او به اهمیت توجه به نیازهای فردی فراگیران و انعطاف پذیری در یاددهی اشاره می کند و تاکید می کند که استفاده از روش های تعلیمی متنوع، می تواند به بهبود فرآیند یاددهی و یادگیری کمک کند در پژوهش حاضر از منابع کتابخانه ای، مجلات تخصصی، منابع اینترنتی و دیدگاه های تجربی استفاده شده است به طور خلاصه، این مقاله به اهمیت یاددهی انشا به شیوه جدید در دوره ابتدایی پرداخته و بررسی مزایا و چالش های آن را بررسی کرده است