نویسندگان:
مریم قاضی نژاد1 ، کاظم شاوردی2 ، محبوبه میرهاشمی3 ، فاطمه عساکره4 ، سیده لما حسینی جعفری5 ، ایمان شاوردی6 .1گروه علوم اجتماعی ، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه الزهر(س)، تهران، ایران
2هنرآموز برق، کار و دانش ۱۷ شهریور شادگان
3دبیر فیزیک مدرسه پروین و صدیقه کبری س شادگان
4آموزگار پایه چهارم ابتدایی، مدرسه حضرت معصومه س شادگان
5آموزگار پایه ششم ابتدایی، مدرسه صداقت شادگان
6معاون مقطع متوسطه دوم دبیرستان صالحات شادگان
چکیده فارسی: هدف از تحقیق حاضر، ارائه راهکار افزایش علاقه دانش آموزان در درس خواندن و یادگیری، استقلالطلبی، خلاقیت و کارآفرینی بود هوالدین به دلیل مدت زمان حضور بیشتر و ارتباط بیشتر با فرزندان خود با ایجاد نقشهای حمایتی، انگیزشی، مشارکتهای رسمی و غیررسمی در تحصیل، سطح سواد، درک و هدایت تاثیر مثبتی را میتوانند در پیشرفت تحصیلی فرزندان خود و دانش آموزان انجام دهند آموزش و پرورش از ارکان اساسی رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی هر کشور به شمار میرود در واقع آموزش و پروش سازمانی است که نقش مهمی در جامعه ایفا میکند چراکه تربیت کننده نسلهای آینده کشور میباشد و همین دانش آموزان در آیندهای نه چندان دور به عنوان گرداننده اصلی اجتماع در راس امور قرار میگیرند بنابراین توجه به پیشرفت تحصیلی و موفقیت دانش آموزان در مدارس یک امر ضروری است