نویسندگان:
علی اصغر عباسی اسفجیر1 ، مهدی نجفی2 ، الهام تبارکی3 ، سمانه رحمانی4 ، رضوان فرمانی5 .1دانشگاه آزاد اسلامی بابل
2کارشناسی ارشد فقه و حقوق/مدیریت مدرسه
3لیسانس ریاضی کاربردی/دبیر متوسطه اول
4لیسانس حسابداری/هنراموز حسابداری هنرستان
5فوق دیپلم آموزش ابتدایی/آموزگار پایه اول
چکیده فارسی: استانداردهای حرفه معلمی مهارتهایی است که از آن به دانش محتوایی، روش های معلمی، دانش و مهارت های روش تدریس حرفه ای ، منش ها و توانایی انجام فعالیت های حرفه ای که با هدف ایجاد تحول در فرایند یاددهی یادگیری دانش آموزان از طریق ایجاد آمادگی در معلمان طراحی و در کلاس درس اجرا می هنگامی که معلمان در این مهارت ها تخصص و توانایی کافی و لازم را داشته باشند، می توانند از شود دانش، مهارتها و تخصص خود در فرایند آموزش استفاده کرده و بدین ترتیب زمینه مساعدی را برای پیشرفت تحصیلی بیشتر دانش آموزان فراهم سازند این مجموعه در قالب استانداردهای حرفه معلمی با پیشرفت روش تحقیق مقاله از نوع همبستگی بوده و جامعه آماری تحصیلی دانش آموزان رابطه معناداری دارد پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهرستان چالوس می باشند حجم جامعه آماری و برحسب جدول کرجسی و مورگان، ۳۳۸ نفر از آنها به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شده اند ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه استانداردهای حرفه معلمی بود که در میان مشارکت کنندگان توزیع و پس از پاسخگویی ایشان جمع آوری و تجزیه و تحلیل شد