نویسندگان:
طاهره محسن زاده1 ، مهین صمدی کوشکی2 ، مریم صمدی کوشکی3 ، مریم عظیمی4 ، مطهره الهامی5 ، زهرا عابدی6 ، محسن قربانزاده7 .1دانشجوی دکتری جامعهشناسی فرهنگی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز، ایران
2دبیرآموزش وپرورش شهرستان اسفراین
3دبیرآموزش وپرورش شهرستان اسفراین
4دبیرآموزش وپرورش شهرستان اسفراین
5دبیرآموزش وپرورش شهرستان اسفراین
6دبیرآموزش وپرورش شهرستان اسفراین
7دبیرآموزش وپرورش شهرستان اسفراین
چکیده فارسی: هدف تحقیق حاضر بررسی رابطه بین مهارت اجتماعی و احساس سازگاری دانش آموزان ابتدایی شهرستان اسفراین بود جامعه آماری این پژوهش ، تمامی دانش آموزان دانش آموزان ابتدایی شهرستان اسفراین که تعداد ۳۵۰۰ نفر بوده و با استفاده از جدول مورگان تعداد ۳۴۱ نفر به عنوان نمونه و به روش تصادفی ساده انتخاب شدند روش تحقیق توصیفی ازنوع همبستگی بود ابزارجمع آوری اطلاعات پرسشنامه مهارت اجتماعی و پرسشنامه احساس سازگاری دانش آموزان ، بهره گرفته شده است که ضریب پایایی آنها با استفاده ازضریب آلفای کرانباخ به ترتیب مهارت اجتماعی ۸۰/۵۴ ، احساس سازگاری ۱۹/۸۱ بدست آمد یافته های پژوهش نشان می دهد که بین مهارت اجتماعی و احساس سازگاری دانش آموزان ابتدایی شهرستان اسفراین رابطه معنادار وجود دارد لذا فرضیه اصلی تحقیق مورد تایید قرار گرفت