نویسندگان:
موسی شعبان پور پیچا1 ، مریم وفائی سی سخت2 .2کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد مرودشت و آموزگار ابتدایی شهر قم
چکیده فارسی: زمینه و هدف: مفهوم خودناتوان سازی تحصیلی به عنوان یک آسیب روان شناختی شایع در میان فراگیران نظامهای آموزشی مورد توجه است این پژوهش با هدف تبیین نقش واسطه ای خود تنظیمی هیجانی و جهت گیری هدف در رابطه سبک اسناد و خودناتوان سازی تحصیلی در دانش آموزان انجام گرفت روش بررسی: روش پژوهش حاضر نیمه آزمایشی بود جامعه آماری را تمامی دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهر قم در سال تحصیلی ۱۴۰۱ ۰۲که به روش تصادفی انتخاب شدند تشکیل دادند نمونه پژوهش شامل ۳۰ نفر از دانش آموزان بود که به روش تصادفی ساده انتخاب شدند و در دو گروه آزمایش و کنترل جای داده شدند ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه خودناتوان سازی تحصیلی شوینگر و استینسمر پلستر ۲۰۱۰،و آموزش به روش بارش مغزی بود یافته ها: نتایج نشان داد بعد از آموزش روش تدریس افراد گروه آزمایش به طور معناداری از گروه کنترل نمرهپایان تری در خود ناتوان سازی کسب کردند