نویسندگان:
اکبر زمان زاده1 ، کوثر رضایی2 ، بهروز دیناروند3 ، ندا عطایی نیا4 ، حسن دیناروند5 .2کارشناسی ارشد مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات خوزستان
3دانشجوی کارشناسی ارشد، تاریخ وفلسفه آموزش وپرورش ، دانشگاه پیام نور اراک
4کارشناس ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اندیمشک
5کارشناسی ارشد تاریخ ایران پس از اسلام، دانشگاه پیام نور تهران
چکیده فارسی: هدف از اجرای این تحقیق بررسی تاثیر مشاوره شغلی به شیوه یادگیری اجتماعی کرامبولتز بر افزایش رضایت از ماهیت کار معلمان زن بود نمونه ای۳۶ نفری از این معلمان که نمره ی آن ها بر اساس آزمون شاخص توصیف کننده شغل JDI در مولفه ها ی رضایت از ماهیت کار به اندازه انحرافمعیار داده ها، پایین تر از میانگین بود به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب و با گمارش تصادفی در دو گروه ۱۸ نفری آزمایش و گواه قرار گرفتند طرح تحقیق از نوع نیمه تجربی با روش پیش آزمون پس آزمون با گروه گواه، همراه با آزمون پیگیری بود نتایج بدست آمده از این تحقیق با سطح معنی داری a=۰/۰۵ نشان داد که مشاوره شغلی به شیوه یادگیری اجتماعی کرامبولتز باعث افزایش رضایت از ماهیت کار در گروه آزمایش نسبت بهگروه گواه شده است و این افزایش تا مرحله پیگیری ادامه داشت