نویسندگان:
فریده نشان اسکندری1 ، لیلا یارمحمدی2 ، فاطمه کرمی آشنا3 ، سارا محمدی4 ، معصومه مریدی5 .2فرهنگی شاغل در آموزش و پرورش شهرستان بیجار استان کردستان
3فرهنگی شاغل در آموزش و پرورش شهرستان قروه استان کردستان
4فرهنگی شاغل در آموزش و پرورش شهرستان قروه استان کردستان
5فرهنگی شاغل در آموزش و پرورش شهرستان قروه استان کردستان
چکیده فارسی: هدف این مطالعه بررسی تاثیر بازی درمانی بر پذیرش اجتماعی دانش آموزان دختر دوره ی اول ابتدایی شهرستان قروه بود پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی همبستگی میباشد که در سال ۱۴۰۱ ۱۴۰۲ در مدارس و در میان دانش آموزان دختر دوره ی اول ابتدایی شهرستان قروه انجام گرفت جامعه ی آماری در این پژوهش شامل تمام دانش آموزان دختر دوره ی اول ابتدایی شهرستان قروه در سال ۱۴۰۱ ۱۴۰۲ میباشد از این میان نمونه ای ۴۰ نفره، با روش نمونه گیری تصادفی مرحله ای انتخاب شده و به تصادف در دو گروهآزمایش و کنترل قرار گرفت ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه مقبولیت اجتماعی کودکان دبستانی فورد و رابین بود در اجرایبرنامه بازی درمانی نیز پروتکل بازیدرمانی زینلی، دهرجبی و عاشوری ۱۴۰۰ ، استفاده شده است کلیه متغیرهای تحقیق و رابطه میان آنها و امتیازات حاصله در نرم افزار آماری SPSS نسخه ۲۳ و با کمک آزمون همبستگی و رگرسیون و روشهای آماری توصیفی میانگین، درصد فراوانی، نمودارها و تجزیه وتحلیل گردید نتایج این پژوهش حاکی از آن بود که بازیدرمانی به میزان چشمگیری پذیرش اجتماعی دانش آموزان را بهبود بخشید همچنین یافته های تحقیق نشان داد متغیر بازی درمانی بر تمامی مولفه های متغیرها تاثیر معناداری داشته است