نویسندگان:
زهره عبدالهی1 ، الهه قلی پور2 ، مهدیه اکبری3 .2دانشجوی رشته آموزش ابتدایی
3دانشجوی رشته آموزش ابتدایی
چکیده فارسی: اضطراب امتحان به عنوان یک چالش در دانش آموزان و دانشجویان در مراکز آموزشیبه شمار می رود این مطالعه به بررسی تاثیر اضطراب امتحان پر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان می پردازد روش مورد استفاده در این پژوهش به صورت رگرسیون چندگانه می باشد و برای تخمین مدل از نرم افزارEviews استفاده شده است مقیاس مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه ساراسون می باشد که از ۲۱ گویه تشکیل شده است و در سه سطح خفیف، متوسط و شدید با استفاده از طیف لیکرت به بررسی سطحاضطراب ناشی از امتحان پر پیشرفت تحصیلی می پردازد جامعه مورد مطالعه در اینپژوهش کلیه دانش آموزان مدرسه قدسیه ۲ پایه سوم صوفیان می باشد که برابر با۲۹۰ دانش آموز بوده بوده است حجم نمونه شامل ۱۶۵ دانش آموز بوده که با استفادهاز روش ساده نمونه گیری انتخاب شده اند