نویسندگان:
حمید وطنخواه1 ، نسرین سلیمانی2 .2دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان زینب کبری کازرون
چکیده فارسی: انسان ها همیشه از دیرباز تاکنون با کلمات و واژه ها و حالات مختلف احساسات و هیجانات خودشان را ابرازمی کردند درهمین بین احساساتی درونی وجود دارند که به اصطلاح استرس و اضطراب نامیده می شوند استرس یک فشار روانی حاصل از واکنش های فیزیکی، ذهنی، عاطفی فرد است و اضطراب یک حالتاحساسی شدید است که فرد نمی تواند حادثه را پیش بینی کند و بیشتر عامل خارجی دارد هر کدام از افرادجامعه در موقعیت های مختلف در برخورد مستقیم با انواع استرس ها و اضطراب ها و شرایط عصبی قرار گرفتهاند یکی از جاهایی که به اکرار این حالات هیجانی را دیدهایم کلاس درس است دانش آموزان به دلیل نقشمهمی که در اداره کشور به عهده دارند و به خاطر آینده تحصیلی خودشان و آینده کشور سلامت جسم و روانآنها بسیار از اهمیت بالایی برخوردار است ما در این مقاله به بررسی استرس و اضطراب و تاثیر آنها دریادگیری دانش آموزان پرداخته ایم و در آخر راهکارهایی برای مدیریت و درمان آنها ارائه داده ایم روشتحقیق این پژوهش روش گردآوری،کتابخانه ای بوده و با استفاده از منابع معتبر به روش توصیفی تحلیلیبیان شده است