نویسندگان:
فرشته اسدزاده1 ، سمیرا خداوردی2 ، تهمینه پاشاپور3 .2کارشناس علوم تربیتی ، دانشگاه علامه طباطبایی ارومیه
3لیسانس ادبیات، دانشگاه پیام نور نقده
چکیده فارسی: کتابخوانی فعالیتی تربیتی – اجتماعی است که نیاز به آموزش دارد به گونه ای که نوعی یادگیری محسوب می شود اینآموزش باید از خانواده شروع شود، در مدرسه ادامه یابد و در کتابخانه ها تکمیل گردد تا به این ترتیب در دراز مدت امر مطالعهو کتابخوانی نهادینه شود هدف مقاله حاضرآشنایی با ضرورت مطالعه در بین دانش آموزان، بررسی راهکار های مفید و کارسازجهت علاقه مند ساختن دانش آموزان به مطالعه، بررسی چالش های مرتبط با این موضوع می باشد جمع آوری اطلاعات دراین نوشتار از مقالات معتبر مروری می باشد نتایج این مقاله نشان می دهد که می توان با اجرای راهکارهای مطلوب، بحرانعدم مطالعه در بین دانش آموزان را به میزان قابل توجهی کاهش داد و شاهد علاقه مند ساختن دانش آموزان و آینده سازاناین کشور به مطالعه و تحقیق و پژوهش بود