نویسندگان:
بهناز سادات جوادی1 ، مهرداد جلیلی مراد2 .2دانشجوی کارشناسی ارشد ، برنامه ریزی درسی، دانشگاه پیام نور ، مرکز خمین
چکیده فارسی: هدف از این پژوهش بررسی نقش آموزش مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر سرمایه اجتماعیدانش آموزان می باشد پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی می باشد و از منظر روش پژوهش کمی می باشدکه ابزار پژوهش در این مرحله مصاحبه می باشد در مرحله اول برای با مرور منابع و مطالعات کتابخانه هایسوالات مصاحبه استخراج گردید و در مرحله بعد این پرسش ها در اختیار معلمانی که از فناوری اطلاعات وارتباطات در تدریسشان استفاده کردهاند گذاشته شده است برای تجزیه و تحلیل مصاحبه ها از روش تحلیلمحتوای استقرایی صورت گرفته است نتایج کلی این پژوهش حاکی از آن است که با اجرا کردن آموزشمبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات باعث افزایش حس تعلق، هویت جمعی، همکاری، مشارکت، همیاری،افزایش کارگروهی دانش آموزان، افزایش اعتماد اجتماعی دانش آموزان، افزایش حس همدردی و همدلیبین معلم و دانش آموزان و در نهایت باعث افزایش سرمایه اجتماعی دانش آموزان گردیده است