نویسندگان:
پریسا زابلی1 ، نفیسه صادقی مقدم2 ، پریسا جفاکش3 ، الهام زارعی4 ، زهره ارحامی5 .2دانشجوی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
3دانشجوی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
4آموزگار، اداره آموزش و پرورش شهرستان بجنورد، خراسان شمالی، ایران
5دانشجوی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
چکیده فارسی: آموزش دبستان در دورهی تغییر است در حال حاضر بحث های داغ شامل بهترین راه ها برای آموزش خواندن به کودکان وکسب اعتماد به نفس در ریاضیات و آموزش گروهی است ارزیابی؛ راه های برخورد با مشکلات عاطفی و رفتاری و چگونگی هدایتکودکان به سمت شهروندی خوب است هدف نوشتار حاضر بررسی نقش معلم در توانمندسازی کودکان برای یادگیری گروهی می باشد که جهت تحقق این موضوع،مولفه هایی چون مهارت های کارآفرینی، کارآفرینی و برنامه درسی، ضرورت آموزش کارآفرینی در برنامه درسی، اهمیت کارآفرینیدر برنامه درسی دانشگاه ها و مورد مداقه و بررسی قرار خواهند گرفت از این رو روش غالب در این مقاله، روش توصیفی وکتابخانه ای و با استفاده از ابزار فیش برداری اقدام به جمع آوری اطلاعات و داده های لازم خواهد شد همچنین می توان بهمهمترین نتیجه اشاره نمود که سبب برنامه درسی باید دارای ویژگی های کارآفرینانه و تجربه کار با افراد کارآفرین را داشته باشندتا سبب پرورش ویژگی های کارآفرینی در فراگیران شوند و این میسر نمی شود تا اینکه نظام برنامه درسی در مدارس کارآفرینباشد