نویسندگان:
رحمت میرزائی1 ، نفیسه صادقی مقدم2 ، پریسا جفاکش3 ، الهام زارعی4 ، زهره ارحامی5 .2دانشجوی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
3دانشجوی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
4آموزگار، اداره آموزش و پرورش شهرستان بجنورد، خراسان شمالی، ایران
5دانشجوی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
چکیده فارسی: اگرچه بسیاری می دانند که مهارت های اجتماعی و رفتاری نقش مهمی در طبقه بندی آموزشی دارند، اما هیچمطالعه ای سعی در برآورد اثرات معلمان بر این نتایج نکرده است ما اثرات معلمان را بر مهارت های اجتماعیو رفتاری و همچنین بر پیشرفت تحصیلی تخمین می زنیم تاثیرات معلمان بر پیشرفت مهارت های اجتماعیو رفتاری قابل توجه است و تا حدودی بزرگتر از تاثیرات معلمان بر پیشرفت تحصیلی است از آنجا که مهارتهای اجتماعی و رفتاری تاثیر مثبتی بر رشد مهارتهای دانشگاهی در کلاسهای ابتدایی دارد، معلمان که درتقویت مهارت های اجتماعی و رفتاری خوب هستند علاوه بر مستقیم آنها، مهارت های غیرمستقیم دیگری نیزافزایش می دهند آموزش مهارتهای دانشگاهی مانند مطالعات قبلی، متوجه می شویم که ویژگی های قابلمشاهده معلمان و رویکردهای آموزشی مورد استفاده در کلاسهای آنها پیش بینی کننده ضعف اثرات معلماناست با این حال، نتایج ما حاکی از آن است که معلمان که بهتر از نتایج تحصیلی متوسط تولید می کنند،همیشه همان معلمانی نیستند که در ارتقاء مهارت های اجتماعی و رفتاری برتری دارند