نویسندگان:
اکبر سلیمی1 ، نازنوش اطمینان2 ، اعظم حسن شاهی3 ، محبوبه حسن شاهی4 .2گروه علوم پایه،دانشگاه فرهنگیان فارس،دانشگاه فرهنگیان سازمان مرکزی،تهران،ایران
3دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی،دانشگاه فرهنگیان فارس،ایران
4کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار،دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت،ایران
چکیده فارسی: سرعت پیشرفت فناوری اطلاعات در جوامع کنونی به حدی چشمگیر است که میزان اهمیت به آن را به عنوان شاخصترین معیارهای توسعه یافتگی در نظرگرفته اند و معتقد هستند که عصر حاضر، دنیایی متفاوت خواهد بود که آن را فناوریاطلاعات راهبری می کند ازسوی دیگر عدم توانایی آموزش و پرورش درپاسخگویی نیازهای روز افزون بشری و ناتوانیروش های سنتی تعلیم و تربیت، اندیشمندان آموزشی را وادار کرد تا به دنبال شیوه های نوین برای آموزش افراد کارآزمودهباشند و بتوانند آموزش و پرورش را در دستیابی به اهداف و نیازها یاری کنند به همین دلیل استفاده از نرم افزار و سختافزار در جنبه تکنولوژی آموزشی توجه قرار گرفت هدف اصلی مقاله حاضر مروری بر جایگاه و کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی جامعه معاصر می باشد روش تحقیق حاضر توصیفی تحلیلی است مواد پژوهش شامل: کلیه منابع کتاب ها، مقالات، پایان نامه ها مرتبط باموضوع مورد بررسی می باشد در نتیجه فناوری اطلاعات و ارتباطات را میتوان به عنوان ابزاری نیرومند برای ارتقای کیفیت و کارآیی آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار داد