نویسندگان:
تورج سپهوند1 ، ویدا خدایی2 ، زیبا خدایی3 ، میترا ابراهیم پور4 .2دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان تبریز
3دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان تبریز
4دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان تبریز
چکیده فارسی: تربیت بدنی در مدارس هم از نظر کمی و هم کیفی حائز اهمیت است امروزه در مدارس، تربیت بدنی بخش مهمی از برنامه آموزشی جامع و کارآزموده ایست که تاثیری مثبت بر سلامت و تندرستی مادام العمر دارد نقش تربیت بدنی در برنامه ی درسی مدارس، نقشی بی بدلیل و برابر با تمام موارد درسی است علت این امر آن است که مواد درسی در ابعاد کلی با آموزش و ابعاد ذهنی انسان کار دارند و آن را پرورش می دهند و تربیت بدنی از معدود مواردی است که با ابعاد جسمی حرکتی انسان سر وکار دارد نقش تربیت بدنی کمک به دانش آموزان برای کسب صلاحیتهای لازم است تا بتوانند فعالیت بدنی منظم را در زندگی خود قرار دهند هدف این تحقیق ، بررسی ارتباط مهارت ها و برنامه های تربیت بدنی مدارس در رشد جسمانی و اجتماعی کودکان می باشد