نویسندگان:
حبیب صبوری1 ، علی شبانی2 ، علیرضا کرمی3 ، مریم شبانی4 ، مجید قائدی5 ، مهوش شبانی نیا6 .2دانشجوی ارشد روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجا ن
3دانشجوی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجا ن
4دانشجوی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجا ن
5دانشجوی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجا ن
6دانشجوی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجا ن
چکیده فارسی: هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی آموزش تفکر مثبت بر ارتقای همدلی و کاهش نشانه های اضطراب اجتماعی دانش آموزاندارای ناتوانی یادگیری بود پژوهش حاضر، از نوع پژوهشهای نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل و با استفاده ازانتخاب آزمودنیها در گروههای آزمایشی و کنترل بود جامعه آماری این پژوهش شامل دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری شهر حسامی درسال تحصیلی ۱۴۰۱ ۱۴۰۰ بود با استفاده از روش نمونه گیری، ۳۰ نفر از دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری انتخاب و به صورت تصادفیدر دو گروه آزمایش ۱۵ نفر و کنترل ۱۵ نفر قرار گرفتند مداخله شامل ۸ جلسه آموزش تفکر مثبت به صورت گروهی بود که مدت هرجلسه ۹۰ دقیقه و هر هفته یک جلسه برگزار گردید نتایج نشان داد که استفاده از روش آموزش تفکر مثبت میتواند بر ارتقای همدلی و کاهشنشانه های اضطراب اجتماعی دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری موثر باشد