نویسندگان:
اشرف امینی1 ، ساحل یزدانپور2 ، عطیه جیرانلویی3 ، سیده مریم مصطفوی4 .2دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی ،دانشگاه آزاد اسلامی ،ایران ،همدان
3دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی ،دانشگاه آزاد اسلامی ،ایران ،همدان
4دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی ،دانشگاه آزاد اسلامی ،ایران ،همدان
چکیده فارسی: هدف از انجام پژوهش حاضر اثربخشی آموزش شفقت ورزی بر پرخاشگری دانش آموزان دوره دوم متوسطه بود پژوهش از نوع همبستگی است جامعه آماری پژوهش شامل دانش آموزان دوره دوم متوسطه بود از جامعه آماری مذکور ۲۶۰ نفر به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب شد ابزار پژوهش شامل پرسش نامه شفقت ورزی ۲۰۰۳ و از پرسشنامه خشم صفت حالت اسپیلبرگر ۲۰۰۳ استفاده شد دادهها با نرم افزار SPSS نسخه ۲۲ تحلیل شدند یافته ها نشان دادند که آموزش شفقت بر کنترل پرخاشگری دانش آموزان موثر است