نویسندگان:
عذرا جاراللهی1 ، محبوبه شفیعی زاده ماهانی2 ، قربان فتحی اقدم3 .2کارشناس ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه آزاد واحد سیرجان
3دکتری روانشناسی بالینی،استادیار،دانشگاه آزاد واحد سیرجان
چکیده فارسی: پژوهش حاضر با هدف اثربخشی آموزش مهارت ذهن آگاهی بر میزان خودپنداره ی کودکان مقطع دبستا ن انجام شد جامعه آماری پژوهش را، کلیه ی دانش آموزان مقطع دبستان دخترانه شهرکرمان تشکیل دادند و تعداد ۳۰ نفر به عنوان حجم نمونه به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند آزمودنی ها ۸ جلسه آموزش ذهن آگاهی دریافت کردند ابزار مورد استفاده در این پژوهش ، آزمون خود پنداره کودکان cscs بود که برای سنجش میزان خودپنداره کودکان استفاده شد داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و آزمون تحلیل کواریانس مورد تحلیل قرار گرفتند سطح معناداری پژوهش ۰۰۱/۰P< بود در این پژوهش از روش نیمه آزمایشی استفاده شد و نتایج پژوهش نشان داد که ذهن آگاهی بر میزان خودپنداره کودکان تاثیرات مثبتی دارد