نویسندگان:
آرمین امیر1 ، حمید رستمی2 ، پویا شکیبا کریم آبادی3 .1دانشجوی دکتری جامعه شناسی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
2دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی ، دانشگاه فرهنگیان امام محمدباقر ع ، بجنورد، ایران
3دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی ، دانشگاه فرهنگیان امام محمدباقر ع ، نقاب، ایران
چکیده فارسی: امروزه شیوههای نوین تدریس فعال، موردتوجه مسئولان بوده و این موضوع باعث شده مدرسان را در خود به تفکر وادارد معلم هنگام تدریس از وسایل و امکانات آموزشی زیادی استفاده می کند و یادگیری موثری را از طریق تمرین ها و فعالیت ها ی متنوع به عهده فراگیران می گذارد هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی روش تدریس ها ی نوین در به کارگیری و اثرگذاری آن بر یادگیری دانش آموزان است روش تحقیق حاضر از نوع کتابخانه ای هست که با بهره گیری از منابع معتبر علمی انجام شده است درنهایت پس از بررسی کتب و مقالات مرتبط به این نتیجه می رسیم که مشارکت دانش آموزان که یکی از بهترین روشهای نوین محسوب می شود برای حل تمرین و انجام دادن کار گروهی باعث ایجاد تعاملات بهینه در بین دانش آموزان شده و مسئولیت پذیری در گروه و همچنین عدم فردگرایی باعث ارتقای سطح مشارکت پذیری و تصمیم گیری بهینه در گروه می شود