نویسندگان:
محمد غفاریزاده1 ، آرزو راژ2 ، عیسی برقی3 .1کارشناس ارشد برنامه ریزی و رفاه اجتماعی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
2دانشجوی ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
3استاد گروه علوم تربیتی ، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
چکیده فارسی: هدف از این مقاله بررسی تاثیر استفاده معلمان از فناوری اطلاعات و ارتباطات در اجرای برنامه درسی مبتنی بر شایستگی در مدارس ابتدایی دولتی شهر ارومیه است در این مطالعه با استفاده از تحلیل محتوای مروری از تحقیقات انجام شده در این زمینه فرضیات و اهداف تحقیق مشخص شده و روش تحقیق توضیح داده شده است نتایج تحقیق نشان میدهد که استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در اجرای برنامه درسی مبتنی بر شایستگی میتواند بهبود قابل توجهی در روشهای آموزش و یادگیری دانش آموزان داشته باشد همچنین این مطالعه به نتیجه گیری رسیده است که ارتقای شایستگیهای معلمان در استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، میتواند تاثیر مثبتی بر بهبود کیفیت آموزش و یادگیری دانش آموزان داشته باشد در نهایت با توجه به نتایج به دست آمده، پیشنهادهایی برای بهبود استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش ارائه شده است