نویسندگان:
بتول محمودمولایی کرمانی1 ، توانا مجیدی2 .1کارشناس ارشد مطالعات زنان، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه اصفهان اصفهان، ایران
2کارشناسی آموزش زبان انگلیسی دانشگاه فرهنگیان زنجان، پردیس شهید بهشتی
چکیده فارسی: پژوهش حاضر با هدف انواع روش های تدریس و آموزش زبان انگلیسی به دانش آموزان در مقطع متوسطه انجام شد روش تحقیق این پژوهش از منظر گردآوری دادهها، روش توصیفی و از نوع پیمایشی بوده است ابزار جمع آوری اطلاعات نیز پرسشنامه بوده است ، بدین طریق که پرسش ها به گونه ای طراحی شدند که فقط شامل دو پاسخ بلی و خیر بودند واحد تحلیل این مطالعه فرد است جامعه آماری این تحقیق ، کلیه مدرسان آموزشگاههای خصوصی زبان شهر مریوان می باشند که ۲۵ نفر می باشند که از این بین به تعداد ۱۵ نفر به روش نمونه گیری تصادفی سیستماتیک تعیین شده و برای برآورد حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شده است داده های موردنیاز تحقیق از طریق ابزار پرسشنامه برای ۱۵ نفر به روش میدانی جمع آوریشده است برای تجزیه وتحلیل دادهها از نرم افزار ۲۴spss استفادهشده است نتایج نشان داد نتایج به دست آمده نشان می دهد که اکثریت معلمان از مهارت لازم برای تدریس برخوردار بوده اند