نویسندگان:
مطهره سادات طیب حسینی1 ، رقیه سندانی2 ، ماهرخ ایرجی3 .1دانش آموخته کارشناسی ارشد پردیس فارابی و دانشجوی دکتری علوم قرآن و حدیث، دانشگاه قم
چکیده فارسی: در تربیت دینی دانش آموزان، دو عامل خانواده و مکتب نقش بسیار برجستهتری نسبت به دیگر عوامل دارند و در واقع این دو عامل هستند که شخصیت افراد را شکل میدهند در مدرسه هم این معلم است که نقش برجستهتری نسبت به سایر عوامل دارد با توجه به اینکه تربیت دینی به » شناخت آموزه های دین، تبدیل این شناختها به باورهای قلبی و به کاربستن این باورها در رفتارهای فردی و اجتماعی« تعریف شده است، معلم میتواند با تقویت روحیه ی حقگرایی و قدرت تفکر و تشخیص حق از باطل در دانش آموزان، الگو دهی رفتاری به آنان و انتخاب شیوهی مناسب دربیان آموزه های دینی و پاسخ مناسب به پرسشها و شبهه ها، دانش آموزان را در راستای تربیت دینی هدایت کند