نویسندگان:
فاطمه نجارزادگان1 ، مریم نظری2 ، ائمه صادق کوهستانی3 .1دانشجوی دکترای علوم قرآن و حدیث پردیس فارابی تهران
2کارشناس آموزش ابتدایی ، آموزگار ابتدایی شهرستان چالوس
3کارشناس آموزش ابتدایی ، آموزگار ابتدایی شهرستان چالوس
چکیده فارسی: هدف این پژوهش پاسخ به این سوال بود که آیا منبع کنترل با سبک های هویت در دانش آموزان دوره دوم ابتدایی رابطه دارد؟ روش پژوهش علی مقایسهای است جامعه آماری پژوهش ۱۵۰ نفر از دانش آموزان دوره دوم ابتدایی شهرستان چالوس که در سال تحصیلی ۱۴۰۲B۱۴۰۱مشغول به تحصیل بودند به شیوه نمونهگیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند ابزار گردآور داده ها عبارتند از: پرسشنامه سنجش حالات هویت بنیون و آدامز و پرسشنامه منبع کنترل راتر برای تحلیل داده ها از نرم افزار spss استفاده شد و آزمون مورد استفاده عبارت بود از: آزمون تفاوت میانگین مستقل t test یافته ها نشان داد که بین منبع کنترل با سبکهای هویتی چهارگانه نیز رابطه معنیدار وجود دارد در نهایت میتوان گفت که منبع کنترل تعیین کننده مناسبی برای پایگاه های هویتی در دانش آموزان هستند