نویسندگان:
راضیه سادات سید خراسانی1 ، سمانه کلانتری2 ، نادره سهرابی شگفتی3 .1عضو گروه معارف دانشگاه کاشان
2کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی، مرودشت، ایران
3هیئت علمی گروه روانشناسی، واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی، مرودشت، ایران
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر پیش بینی تعیین اثر بخشی غلبه بر درماندگی آموخته شده بر کاهش اضطراب کودکان بیش فعال بود جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی کودکان بیش فعال مراجعه کننده به مراکز اختلال یادگیری در شهر شیراز در سال ۱۴۰۲ می باشد نمونه آماری این پژوهش شامل کودکان بیش فعال مراجعه کننده به مراکز اختلال یادگیری در شهر شیراز بود که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند، لازم به ذکر است که تعداد افراد نمونه ۳۰ نفر بود که به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند و پرسشنامه اضطراب بک ۱۹۸۷ ، روی آنان اجرا شد و داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس تجزیه و تحلیل شدند نتایج نشان داد که آموزش غلبه بر درماندگی آموخته شده بر کاهش اضطراب کودکان بیش فعال تاثیر معناداری دارد