نویسندگان:
سجاد دهقان بنادکی1 ، نغمه راکبی تنها2 ، اشکان میرزائی3 ، فاطمه حسین زاده4 ، مهران محبیان فر5 .2کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه آزاد رودهن ، تهران ، ایران
3کارشناسی ارشد روان شناسی عمومی دانشگاه ازاد واحد بیله سوار اردبیل
4کارشناسی ارشد روان شناسی تربیتی دانشگاه رحمان رامسر
5کارشناسی ارشد مشاوره خانواده دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، اهواز، ایران
چکیده فارسی: پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش مهارت های تنظیم هیجان بر بلوغ عاطفی نوجوانان تک والدی انجام گرفت روش پژوهش، نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود جامعه آماری این پژوهش شامل نوجوانان تک والدی شهر تهران در سال ۱۴۰۱ تشکیل دادند شیوه نمونه گیری دردسترس انجام شد و ۳۰ نفر انتخاب شدند و حجم نمونه از دو گروه پیش آزمون و پس آزمون در گروه کنترل و گواه برای هر گروه ۱۵ نفر مشخص شدند، ابزار پژوهش از پرسشنامه بلوغ عاطفی استفاده شده است و جهت تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل کوواریانس استفاده گردید یافته ها نشان داد که میانگین نمرات بلوغ عاطفی نوجوانان در پس آزمون نسبت به پیش آزمون معنادار بوده است بنابراین آموزش مهارت های تنظیم هیجان بر بلوغ عاطفی نوجوانان تک والدی تاثیر دارد