نویسندگان:
مرجان قاسم پور1 ، محدثه منوچهرتلوری2 .1Islamic Azad University, Ahvaz Branch
2کارشناسی ارشد مشاوره و راهنمایی، واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی بازی درمانی گروهی بر پیشرفت تحصیلی کودکان ۷ تا ۹ سال بوده است روش پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون پس آزمون و با گروه کنترل بود جامعه آماری شامل کودکان ۷ تا ۹ سال شهر ساری در سال تحصیلی ۱۴۰۲ ۱۴۰۱ مشغول به تحصیل بودند که با استفاده از روش نمونه گیری دردسترس ۳۰ نفر انتخاب و در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند شرکت کنندگان پرسشنامه پیشرفت تحصیلی را تکمیل نمودند گروه آزمایش تحت بازی درمانی گروهی در ۸ جلسه با مدت زمان ۶۰ دقیقه بصورت یک جلسه در هفته قرار گرفتند ولی در مورد گروه کنترل، هیچ آموزشی در طول دوره تا زمان گرفتن پس آزمون صورت نگرفت پس از مداخله آزمایشی از هر دو گروه پس آزمون گرفته شد نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که میانگین نمره پیشرفت تحصیلی کودکان در پس آزمون گروه آزمایش نسبت به پیش آزمون معنادار بوده است بنابراین بازی درمانی گروهی بر پیشرفت تحصیلی کودکان ۷ تا ۹ سال تاثیر دارد