نویسندگان:
پروین احتشام زاده1 ، مریم ظهیری2 ، کریم افشاری نیا3 .1Islamic Azad University, Ahvaz Branch
2کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه علوم پزشکی آزاد کرمانشاه
3هیئت علمی گروه روانشناسی، دانشگاه علوم پزشکی آزاد کرمانشاه
چکیده فارسی: هدف از این تحقیق بررسی تاثیر تمرینات رفتاری درمانی دیالکتیک بر انعطاف پذیری روانشناختی دانشجویان می باشد تحقیق حاضر از نوع کاربردی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل می باشد جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه دانشجویان ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در ترم های تحصیلی ۱۴۰۱ ۱۴۰۰ تشکیل می دهند با استفاده از روش نمونه گیری داوطلبانه تعداد ۳۰ نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه پذیرش و عمل بوند استفاده شد اطلاعات بدست آمده با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس یک متغییری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت نتایج نشان داد که تمرینات رفتاری دیالکتیک بر افزایش انعطاف پذیری روانشناختی دانشجویان تاثیر معنی داری دارد