نویسندگان:
رضوان همایی1 ، لیلا رمانی2 .1Islamic Azad University, Ahvaz Branch
2کارشناس ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه پیام نور تهران جنوب
چکیده فارسی: هدف از این مطالعه بررسی اثربخشی تکنولوژی های نوین در فرایند تدریس معلمان است نتایج مطالعات و پژوهش ها نشان می دهد که در فرایند یادگیری، حواس مختلف نقش یکسانی ایفا نمی کنند از دلایل مهم به کارگیری تکنولوژیهای آموزشی نیز درگیر کردن چند حس و تاثیرگذاری بیشتر می باشد با عنایت به این مطلب که در جهان امروز استفاده از تکنولوژی به منظور آموزش به سرعت در حال پیشرفت بوده و تاثیر به سزایی در فرایند یاددهی یادگیری از خود نشان داده ، در این مطالعه بر آن شدیم تا به بررسی اثربخشی تکنولوژی های نوین آموزشی بر کارایی تدریس در کلاس بپردازیم در گرد آوری اطلاعات این مطالعه از منابع متعدد کتاب،مقاله بهره گیری شد اطلاعات مورد نظر گردآوری و مورد تحلیل و بررسی قرار گرفتند و سپس در مقاله به کارگیری شدند روش مطالعه حاضر کتابخانه ای بوده و یافته های آن بر اهمیت مهارت آموزی و استفاده از تکنولوژی های نوین آموزشی در فرایند آموزش تاکید می کند به کارگیری تکنولوژی های نوین آموزشی هم باعث پویایی و نشاط در دانش آموزان شده و هم کارایی تدریس معلم را بیشتر می کند