نویسندگان:
اکبر جدیدی محمدآبادی1 ، صادق پناهی آذر2 ، زهرا فتاحی3 .1Payame Noor University, Tehran, Iran
2کارشناسی حقوق، دانشگاه پیام نور مبارکه، اصفهان، ایران و کارآموز مرکز وکلای قوه قضائیه
3کارشناسی ارشد، روان شناسی تربیتی، دانشگاه پیام نور مبارکه، اصفهان، ایران
چکیده فارسی: هدف این پژوهش آموزش ذهن آگاهی کودک محور بر ناسازگاری اجتماعی کودکان کانون اصلاح و تربیت بود روش پژوهش بر اساس هدف از نوع کاربردی وروش تحقیق از نوع نیمه آزمایشی با پیش آزمون، پس آزمون باگروه گواه بود آموزش ذهن آگاهی بر روی هر گروه از کودکان گروه آزمایش آموزش داده می شود ۱۹ سوالمربوط به سوالات ناسازگاری اجتماعی پرسشنامه ایندربیتزن و فوستر ۱۹۹۲ مورد استفاده قرار گرفته است، درگروه آزمایش ۱۵ نفر در گروه کنترل ۱۵ نفر قرار گرفتند جلسات آموزشی ذهن آگاهی کودک محور حسینی ومنشئی، ۱۳۹۷ در ۱۰ جلسه ۶۰ دقیقه ای انجام شد برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS و از آزمون تحلیل کواریانس استفاده شد نتایج پژوهش بیانگر این است آموزش ذهن آگاهی کودک محور برناسازگاری اجتماعی تاثیر گذار است