نویسندگان:
فرهاد شیر محمدی1 ، صادق پناهی آذر2 ، زهرا فتاحی3 .1Imam Khomeini International University
2کارشناسی حقوق، دانشگاه پیام نور مبارکه، اصفهان، ایران و کارآموز مرکز وکلای قوه قضائیه
3کارشناسی ارشد، روان شناسی تربیتی، دانشگاه پیام نور مبارکه، اصفهان، ایران
چکیده فارسی: هدف این پژوهش آموزش لگو بر عزت نفس کودکان کانون اصلاح و تربیت بود روش پژوهش بر اساس هدفاز نوع کاربردی وروش تحقیق از نوع نیمه آزمایشی با پیش آزمون، پس آزمون با گروه گواه بود آموزش بازیلگو بر روی هر گروه از کودکان گروه آزمایش آموزش داده میشود جهت بررسی میزان عزت نفس عمومیتوسط کوپراسمیت ۱۹۶۷ مورد استفاده قرار گرفته است آموزش لگو اثنی عشری و همکاران، ۱۳۹۶ در ۹جلسه ۶۰ دقیقه ای انجام شد برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS و از آزمون تحلیل کواریانساستفاده شد نتایج پژوهش بیانگر این است که سطح معنی داری در همهی آزمون ها ۰۵ / ۰ > p بین گروه هایکنترل و آزمون، حداقل در یکی از مولفه های عزت نفس تفاوت معنی دار وجود دارد یعنی آموزش محور برعزت نفس تاثیر گذار است