نویسندگان:
نازنین موسوی1 ، صادق پناهی آذر2 ، زهرا فتاحی3 .1Imam Khomeini International University
2کارشناسی حقوق، دانشگاه پیام نور مبارکه، اصفهان، ایران و کارآموز مرکز وکلای قوه قضائیه
3کارشناسی ارشد، روان شناسی تربیتی، دانشگاه پیام نور مبارکه، اصفهان، ایران
چکیده فارسی: هدف این پژوهش آموزش لگو بر ناسازگاری اجتماعی کانون اصلاح و تربیت بود روش پژوهش بر اساسهدف از نوع کاربردی وروش تحقیق از نوع نیمه آزمایشی با پیش آزمون، پس آزمون با گروه گواه بود لگو برروی هر گروه از کودکان گروه آزمایش آموزش داده می شود جهت بررسی میزان ۱۹ سوال مربوط به سوالاتناسازگاری اجتماعی پرسشنامه ایندربیتزن و فوستر ۱۹۹۲ مورد استفاده قرار گرفته است، حجم نمونه نیز ۳۰نفر از دانش آموزان کانون اصلاح و تربیت بودند که جلسات آموزشی لگو اثنی عشری و همکاران، ۱۳۹۶ در ۹جلسه ۶۰ دقیقه ای انجام شد برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS و از آزمون تحلیل کواریانساستفاده شد نتایج پژوهش بیانگر این است که سطح معنیداری در همه ی آزمون ها P<۰/۰۵ بین گروه های کنترل و آزمون، در ناسازگاری اجتماعی تفاوت معنی دار وجود دارد همچنین مجذور اتای ۰/۷۷۵ برای گروه نشان میدهد که اندازه اثر لگو بر ناسازگاری اجتماعی ۷۸ درصد می باشد این نشان تفاوت بین دو حالت پسآزمون و پیش آزمون در گروه آزمایش می باشد یعنی لگو بر ناسازگاری اجتماعی تاثیر گذار است