نویسندگان:
مجید شهبازی1 ، مرضیه رستار2 .1Department of Architecture, Zanjan branch, Islamic Azad University, Zanjan, Iran
2کارشناسی ارشد جامعه شناسی، دانشگاه فرهنگیان
چکیده فارسی: برنامه ها ی آموزشی مهارت های زندگی به دامنه وسیعی از مهارتهای زندگی به دامنه وسیعی از مهارتها برمیگردد، اما مهارتهای اجتماعی و ارتباطی از جمله مهارت هایی می باشد که آموزش این مهرت ها تاثیر قابلتوجهی بر کاهش رفتارهای منفی و افزایش رفتارهای مثبت و سازگارانه داشته است در حقیقت ، ارتباط بینفردی یکی از مهمترین توانایی های بشر است اما برخی افراد در برقراری ارتباط ،مهارت لازم را نداشته و یاپاسخ های آنها اغلب اثری منفی بر ارتباط دارند و همین سدهای ارتباطی ممکن است به تنهایی و کناره گیریاجتماعی و نیز عدم کارایی تحصیلی و شغلی فرد منجر شود چالش ها و بحران هایی مانند چالش بین جهانیشدن و بومی ماندن ، بحران جمعیت ، بحران سلامتی و تغذیه ، دگرگونی های فناوری و شرایط حرفه ای ، آثارفناوری نوین ارتباطی برمهارتهای اجتماعی اجتماعی و خلق وخوی ، مشکلات خانوادگی و اشتغال والین دربیرون از منزل ، افزایش فشارهای روحی و روانی و ، که هر یک از این عوامل ، مشکلاتی را بر چگونگیزندگی افراد و رفتارهای اجتماعی و فردی آنان تحمیل می کند ما در این مقاله به ارائه راهکارهای آموزشی برایتقویت مهارت ارتباطی دانش آموزان پرداخته ایم