نویسندگان:
سولماز سلیمانخان1 ، زهرا جودی شاندیز2 ، زهرا باقری شاندیز3 .2کارشناس ارشد مدیریت آموزشی، موسسه آموزش عالی حکمت رضوی
3کارشناس علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان مشهد
چکیده فارسی: هدف از این تحقیق، بررسی توانمندی روانشناختی مدیران و معلمان در بهره گیری از ابزار رسانه و فضای مجازی و رابطه آن دریادگیری الکترونیکی دانش آموزان دوره اول ابتدایی شهرستان طرقبه و شاندیز میباشد این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از لحاظروش پیمایشی توصیفی می باشد در این تحقیق مدیران و معلمان مدارس دوره اول ابتدایی در شهرستان طرقبه و شاندیز جامعهآماری مورد بررسی بودند که ۲۱۵ نفر از آنها بعنوان نمونه به شیوه در دسترس در مطالعه شرکت کرده اند گردآوری داده ها به دوصورت کتابخانه ای و میدانی انجام پذیرفت که در آن از ابزار پرسشنامه استاندارد موجود در مبانی نظری برای گردآوری داده ها استفاده شده است و داده های بدست آمده با کمک مدل یابی معادلات ساختاری و نرم افزارهای Amos,SPSS دردوبخش توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند نتایج نهایی تحقیق نشان می دهد که توانمندی روانشناختی مدیران ومعلمان در بهره گیری از ابزار رسانه و فضای مجازی با یادگیری الکترونیکی دانش آموزان دوره اول ابتدایی ارتباط معناداری دارد