نویسندگان:
فرییا حافظی1 ، مهدی یزدانی2 ، رحیم ممی زاده3 ، خیام سبلانی4 .1Ahvaz Branch, Islamic Azad University
2کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی، آموزش و پرورش استان اردبیل منطقه جعفرآباد
3لیسانس دینی عربی، آموزش و پرورش استان اردبیل منطقه جعفراباد
4کارشناسی ارشد فقه و مبانی حقوق، آموزش و پرورش استان اردبیل منطقه جعفرآباد
چکیده فارسی: پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر خلاقیت بر خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان از دیدگاه معلمان دوره ابتدایی منطقهجعفرآباد با روش توصیفی از نوع پیمایشی انجام گرفته است جامعه آماری در پژوهش حاضر کلیه معلمان مقطع ابتدایی منطقهجعفرآباد ۲۶۰ نفر بودند که از بین آنها ۱۵۲ نفر به روش تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شدند برای تجزیه و تحلیل داده هااز آزمون تی تک نمونه ای استفاده شده است نتایج بدست آمده نشان داد که: از دیدگاه معلمان مولفه هایی بسط، سیالی، ابتکار وانعطاف پذیری خلاقیت به طور معناداری بر خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان تاثیر دارد