نویسندگان:
خدیجه میرزازاده1 ، فریده قاسمی2 ، سکینه شاهی3 .1Islamic Azad University, Central Tehran Branch,
2دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی اهواز
3استادیار، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز
چکیده فارسی: تدریس به عنوان پیچیده ترین فعالیت آموزشی از دیرباز مورد توجه پژوهشگران علوم تربیتی قرار داشته است به همین ترتیب نیزتاکنون با هدف شناسایی مولفه های یک تدریس خوب واثربخش، پژوهش های فراوانی به مرحله اجرا درآمده است در طی دو هفتهگذشته، سیرمطالعاتی مربوط به زمینه عمدتا برشناسایی و تحلیل نقش، شایستگی، فرهنگ و باورهای معلمان برفرایند تدریس متمرکزشده است جامعه آماری این تحقیق، متشکل از دانش آموزان کلاس دوم ابتدایی است که در سال تحصیل ۹۵ ۹۴ در مدارس ابتداییشهرستان کارون مشغول به تحصیل می باشند واحد نمونه گیری کلاس درس است تعداد دانش آموزان ۲۶ نفر در هر گروه به منزلهحجم نمونه می باشد نتایج حاصل با استفاده از آزمون های آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت نتایج نشان داد که دانش آموزانیکه به طور پروژه ای مشارکتی آموزش دیده بودند، از پیشرفت تحصیلی بالاتری برخوردار بودند