نویسندگان:
منصوره شهریاری احمدی1 ، مهناز فومن اجیرلو2 .1Islamic Azad University, Central Tehran Branch,
2لیسانس علوم تجربی
چکیده فارسی: پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر روش های تدریس دانش آموز محور بر یادگیری درس علوم از دیدگاه دانش آموزان دوره اولمتوسطه منطقه جعفرآباد با روش توصیفی از نوع پیمایشی انجام گرفته است جامعه آماری در پژوهش حاضر کلیه دانش آموزاندوره اول متوسطه منطقه جعفرآباد ۴۸۰ نفر بودند که از بین آنها ۲۱۴ نفر به روش تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شدند ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی آن توسط متخصان تایید شد برای تعیین پایایی نیز از آلفای کرونباخ استفاده گردید که ضریب ۰/۸۵ بدست آمد برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون تی تک نمونه ای استفاده شده است نتایج بدست آمده نشان داد که: از دیدگاه دانش آموزان دوره اول متوسطه روش های تدریس یادگیری مشارکتی، روش های تدریسمبتنی بر فناوری و روش تدریس نمایشی بر یادگیری درس علوم تجربی تاثیر مثبت دارد