نویسندگان:
غزال اسکندر نژاد1 ، معین حاجی زاده2 .1, Department ofn
2دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه علوم انسانی و تربیتی، واحد بناب، دانشگاه آزاد اسلامی، بناب، ایران
چکیده فارسی: هدف از تحقیق حاضر تاثیر عضویت درشبکه های اجتماعی بر کیفیت عملکرد معلمان آموزش و پرورششهرستان میاندوآب در سال ۱۳۹۹ بود روش تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی بود جامعه آماری آن عبارت ازکلیه معلمان زن ۵۹۰ نفر مشغول به تدریس در مقطع متوسطه آموزش و پرورش میاندواب خوی بوده اند کهاز این تعداد حجم نمونه طبق فرمول کوکران به تعداد ۲۲۶ نفر محاسبه گردید که از طریق روش نمونه گیریتصادفی طبقه ای به نسبت معلمان در هر آموزشگاه انتخاب گردیده اند جهت سنجش آزمودنی ها، پرسشنامههای محقق ساخته با مقیاس ۵ درجه ای لیکرت بکار گرفته شد که روایی این پرسشنامه ها از دیدگاه اساتیدبررسی و میانگین پایایی آنها با برآورد ۰/۸۸ ضریب آلفای کرونباخ محاسبه و تایید شده است با توجه به نرمال بودن متغیرها توسط آزمون کولموگروف اسمیرنوف، از آزمون پارامتریک پیرسون جهت بررسی فرضیه هااستفاده گردید نتایج تحقیق نشان داد که میزان استفاده از شبکه های اجتماعی بر کیفیت عملکرد معلمان آموزشو پرورش شهرستان میاندوآب موثر است