نویسندگان:
رامین امیرساسان1 ، زهرا همتی2 ، فاطمه باحقیقت3 ، زهرا رضائی4 .1Tabriz University
2دانشجوی کارشناسی دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا س یزد
3دانشجوی کارشناسی دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا س یزد
4دانشجوی کارشناسی دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا س یزد
چکیده فارسی: این پژوهش با هدف بررسی رابطه هوش معنوی و سازگاری با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهرستان چابهار بود روش تحقیق توصیفی پیمایشی است و جامعه آماری تحقیق کلیه دانش آموزان دختر متوسطه شهرستان چابهار بود که از این میزان ۱۵۰ نفر به عنوان نمونه آماری تحقیق به صورت خوشه ای تصادفی انتخاب شدند برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار Spss نسخه ۲۲ استفاده شده است یافته های تحقیق از وجود ارتباط معنادار بین متغیرهای پیشرفت تحصیلی با هوش معنوی و سازگاری و پیشرفت تحصیلی است نتایج تحقیق نشان داد که هوش معنوی می تواند پیشرفت تحصیلی را پیشبینی می کند سازگاری، پیشرفت تحصیلی را پیشبینی می کند هوش معنوی، پیشرفت تحصیلی را پیشبینی می کند