نویسندگان:
رضا محمد بابایی1 ، منیره شفیع حسینی2 ، زهرا جامه بزرگ3 .2کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی، معلم آموزش و پرورش، تهران، ایران
3استادیارگروه تکنولوژی آموزشی و دبیر هسته پژوهشی بومی سازی، طراحی و تولید رسانه های آموزشی دیجیتال بر اساس فرهنگ ایرانی اسلامی دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
چکیده فارسی: راه های مختلفی برای آموزش و آموزش افراد با توجه به اطلاعات و مهارت های خاصی که نیاز دارند وجود دارد این روشها شامل سخنرانیهای کلاسی با کتابهای درسی، رایانه، دستگاه های دستی و سایر وسایل الکترونیکی است انتخاب نوآوری یادگیری به دسترسی فرد به فناوری های مختلف و زیرساخت محیط اطراف فرد بستگی دارد در یک جامعه به سرعت در حال تغییر که در آن اطلاعات و دانش زیادی در دسترس است، اتخاذ و به کارگیری اطلاعات در زمان و مکان مناسب برای کارایی اصلی در محیط های مدرسه و کسب و کار مورد نیاز است واقعیت افزوده AR یکی از فناوریهایی است که مکان و زمان آموزش و آموزش را به طور چشمگیری تغییر میدهد این فناوریها در مجموع به عنوان واقعیت توسعهیافته XR شناخته میشوند و باعث تغییر در صنایع میشوند صنایعی مانند مهندسی، تولیدو اکتشاف فضا معمولا از AR در برنامه های تجاری مانند تحقیق و توسعه استفاده می کنند با ظهور فناوریهای جدید و پذیرش گسترده تلفنهای هوشمند، انتظار میرود که مربیان به طور فزایندهای از AR در کلاس درس استفاده کنند ما در این پژوهش به شناسایی طراحی آموزش و الگوهای طبقه بندی آموزش و همچنین واقعیت افزوده و در نهایت به ارتباط طراحی انگیزشی و طراحی آموزش می پردازیم همچنین در این پژوهش مرور ادبیات واقعیت افزوده AR ، نحوه کاربرد آن در آموزش و پرورش و تاثیر بالقوه آن بر آینده آموزش را توصیف میکند