نویسندگان:
علی خادمی1 ، سیده مریم حسینی2 ، نادی علیزاده3 .1azad university
2کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، واحد محمودآباد، دانشگاه آزاد اسلامی، محمودآباد، ایران
3استادیار گروه کامپیوتر، واحد نور، مرکز محمودآباد، دانشگاه آزاد اسلامی، محمودآباد، ایران
چکیده فارسی: توانمندسازی معلمان ازاینجهت حائز اهمیت است که به ایجاد ادراک مثبت آن ها از قدرت استقلال و کنترل بر کارشان برمی گردد و این حس، قدرت خود تعیینی، خود ارزشی و اعتقاد به خودکارآمدی را تقویت میکند محیط آموزشی بهطور اثربخشی بر توانمندسازی معلمان تاثیر دارد و معلمان نیز به طور اثربخشی بر رضایت دانش آموزان تاثیر میگذارند هدف اصلی این پژوهش، بررسی پیشینه انجام شده و سنجش تاثیر به کارگیری شبکه های اجتماعی بر توانمندسازی حرفه ای معلمان میباشد این پژوهش از نوع توصیفی کتابخانه ای صورت پذیرفته است پس از بررسی ادبیات نظری و پیشینه پژوهش به این نتیجه رسیده ایم که ارتقای این مهارت ها و توانمندی ها به انجام دادن بهترکارها و وظایف توسط کارکنان و متعاقبا افزایش کارایی و اثربخشی و در مجموع ارتقای بهره وری منجر می شود