نویسندگان:
حامد قاسمی مدانی1 ، نجمه راز2 ، فاطمه قوام دوست نوری3 ، حدیثه عابدی4 ، علیرضا آذرسا5 .1University of Applied Sciences & Technology
2دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان رسالت زاهدان
3دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان رسالت زاهدان
4دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان رسالت زاهدان
5دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان شهید مطهری زاهدان
چکیده فارسی: در سالیان اخیر تغییراتی مهم در تدوین کتب درسی صورت گرفته و محتوای آنها بازنگری شده است پژوهش حاضر هدف خود را بر بازنمایی عدالت جنسیتی در کتب درسی علوم تجربی پایه های چهارم و پنجم ابتدایی ۱۴۰۱ ۱۴۰۰ متمرکز کرده است و به بررسی میزان توجه به عدالت جنسیتی به تفکیک هردو جنسیت براساس برابری تعداد تصاویر دارای دختر و پسر و نیز برابری تعداد دختران و پسران در مجموع تصاویر این دو کتب پرداخته است روش پژوهش حاضر تحلیل محتوای توصیفی است روش جمع آوری داده ها به صورت کمی بوده است جامعه آماری شامل تصاویر دارای دانش آموز در کتب مذکور است نمونه آماری برابر با جامعه آماری در نظر گرفته شده است ابزار پژوهش فرم تحلیل محتوای توصیفی تصاویر است