نویسندگان:
هادی کرامتی1 ، سیده مریم حسینی2 ، نادی علیزاده3 .1Kharazmi University
2کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، واحد محمودآباد، دانشگاه آزاد اسلامی، محمودآباد، ایران
3استادیار گروه کامپیوتر، واحد نور، مرکز محمودآباد، دانشگاه آزاد اسلامی، محمودآباد، ایران
چکیده فارسی: ضرورت مطالعه و چالش ذهنی این پژوهش از این واقعیت آغاز میشود که دستیابی به آینده ای مطلوب در نظام تعلیم و تربیت، مستلزم توانمندسازی حرفه ای معلمان، متناسب با نیازهای دانش آموزان آینده، است این مهم در نظام تعلیم و تربیت بر عهده دانشگاه فرهنگیان، بهعنوان دانشگاهی ماموریت محور، قرارگرفته است تا با بسترسازی مناسب و بهره گیری از امکانات، شرایط لازم را برای توانمندسازی دانشجو معلمان به منظور ورود به مدرسه فراهم سازد هدف اصلی این پژوهش، بررسی پیشینه انجام شده و پیشنهاداتی در جهت بهبود توانمندسازی حرفه ای معلمان با نقش میانجی سواد اطلاعاتی میباشد این پژوهش از نوع توصیفی کتابخانه ای صورت پذیرفته است پس از بررسی ادبیات نظری و پیشینه پژوهش به معلمان پیشنهاد می گردد تا نیازهای دانش آموزان را بشناسند و شناخت کافی نسبت به نیازهای ویژه دانش آموزان پیدا کنند در میان کارکنان آموزش و پرورش معلمان و مربیان نقش به سزایی برای تحقق این هدف دارند