نویسندگان:
هایده صابری1 ، فریدون یزدانی2 ، شکوفه مهری3 .1Rudehen Branch, Islamic Azad University
2استادیار گروه علوم تربیتی،دانشگاه پیام نور
3دانشجوی کارشناسی ارشد،تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش،دانشگاه پیام نور
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر آسیب شناسی عملکرد آموزش و پرورش مناطق مرزی در زمینه عدالت آموزشی است روش پژوهش توصیفی تحلیلی است یافته ها بیان گر آن است که آموزش پرورش مناطق مرزی دارای آسیب های فراوانی در زمینه اجرای عدالت آموزشی است که عبارتند از: شکاف دیجیتال در دوره کرونا، توزیع منابع و امکانات نابرابر، عدم توجه به فرهنگ و مذهب مرزنشینان در سیاست گذاری آموزشی ، مدیریت متمزکر آموزش و پرورش و عدم توجه به علایق و سبک زندگی مرزنشینان نتایج پژوهش نشان می دهد که اگر نظام تعلیم تربیت بخواهد در افق ۱۴۰۴ به جامعه عادل دست یابد باید بتواند عدالت آموزشی را برای همه استانهای کشور فراهم نماید