نویسندگان:
فاطمه کارگر خرمی1 ، سیدعلی موسوی سیرت2 ، حمید صمیمی مهر3 ، سیدفرزاد خیزاب4 ، فرشید خدنگ5 .2فارغ التحصیل رشته علوم تربیتی، گرایش آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید ایزدپناه یاسوج
3راهبر آموزشی حوزه ابتدایی، منطقه آموزش و پرورش دهدشت، استان کهگیلویه و بویراحمد
4همکار فارغ التحصیل رشته علوم تربیتی، گرایش آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید ایزدپناه یاسوج
5همکار فارغ التحصیل رشته علوم تربیتی، گرایش آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید ایزدپناه یاسوج
چکیده فارسی: آموزش مجازی در ایران از شیوه های نوین آموزشی می باشد که دارای عمر طولانی نیست اوج استفاده عمومی از این آموزش مربوط به سال های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ می شود در این سال ها شرایط فوق العاده ای برای دانشجویان و دانش آموزان فراهم شد تا درس هایشان را بهتر متوجه شوند با توجه به روند آموزشی دنیا می توانیم یکی از مهمترین ابزارهای پیشرفت برای هر دانشجو را استفاده از این ابزار بدانیم البته آموزش مجازی فقط منحصر به دانشجویان نیست بلکه هر فردی که بخواهد آموزش ببیند و فرصت آموزش حضوری را نداشته باشد می تواند از این روش استفاده کند