نویسندگان:
ابوالقاسم یعقوبی1 ، جلال عبودی2 ، زهرا احمدی3 ، فاطمه ظاهری4 ، طهورا سادات طالقانی5 .1Bu-Ali Sina University
2استادیار دانشگاه فرهنگیان اهواز
3دانشجوی کارشناسی دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا س
4دانشجوی کارشناسی دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا س
5دانشجوی کارشناسی دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا س
چکیده فارسی: پژوهش حاضر از نوع درس پژوهی در ارتباط با درس سوم فصل اول کتاب ریاضی پایه نهم با عنوان اجتماع، اشتراک و تفاضل مجموعه ها، با همکاری و مشارکت سه نفر از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا س طراحی و تدوین شده است در این پژوهش ، سعی شده تا با بهره گیری از نظریه های نوین آموزش و یادگیری و استفاده از تجربیات موفق در حوزه آموزش و پرورش، فرایند پژوهش به گونه ای طراحی شود تا زمینه ساز ایجاد انگیزه و یادگیری بهتر و رفع بدفهمی های دانش آموزان در موضوع مورد نظر باشد آموزش، در این درس پژوهی بر مبنای فرایند تعاملی و مشارکت فعال دانش آموزان میباشد در طرح درس ارائه شده با الگوی ساخت گرایی تلاش بر این بوده که در کنار توجه به کیفیت آموزش و یادگیری ، به افزایش مهارت های اجتماعی و بهره گیری از توانایی ها و استعدادهای دانش آموزان در حوزه های مرتبط با موضوع آموزش توجه شود