نویسندگان:
مهران فرهادی1 ، فاطمه جلالی2 ، الهه منقوش3 ، سمیرا فرخی کردمحله4 ، کبری مظلومی5 .1Bu-Ali Sina University
2کارشناسی علوم حوزوی،آموزگار، کد پرسنلی: ۲۷۰۰۱۰۷۸
3کارشناسی ارشد علوم تربیتی ، آموزگار، کد پرسنلی: ۹۳۹۶۱۲۵۴
4کارشناسی علوم تربیتی، آموزگار ، کد پرسنلی: ۹۳۹۶۱۴۵۴
5کارشناسی مدیریت امور فرهنگی و برنامه ریزی ، مدیر آموزگار ، کد پرسنلی: ۴۲۸۵۰۰۷۲
چکیده فارسی: آموزش مهارتهای زندگی به دانش آموزان و تاثیر آن بر آمادگی آنها برای زندگی پس از مدرسه یک موضوع مهم در حوزه آموزش و پرورش است که اهمیت آن به دلیل تغییرات پیچیده در جوامع و بازار کار، بهطور چشمگیری افزایش یافته است در این مقاله، به بررسی نقش آموزش مهارتهای زندگی در تقویت آمادگی دانش آموزان برای مواجهه با چالشها و فرصتهای زندگی پس از فارغالتحصیلی پرداخته شده است آموزش مهارتهای زندگی به دانش آموزان و تاثیر آن بر آمادگی آنها برای مواجهه با چالشهای زندگی پس از مدرسه موضوعی بحث برانگیز در حوزه آموزش و پرورش است اهمیت آموزش مهارتهای زندگی تاکیدی بر تفکر انتقادی، حل مسئله، ارتباط موثروهمکاری دارد نقش معلمان و مشاوران در راهنمایی دانش آموزان به منظور اکتساب این مهارتها مورد بررسی قرار میگیرد این مقاله با تاکید بر استراتژیها و راهکارهای آموزش مهارتهای زندگی، به افزایش آمادگی دانش آموزان برای مواجهه با چالشهاوتغییرات آینده کمک میکند آموزش مهارتهای زندگی به دانش آموزان نه تنها به آنها در زندگی پس از مدرسه کمک میکند، بلکه به جامعه به طور کلی نیز ارتقاء میبخشد و میتواند به بهبود آینده افراد و جوامع کمک کند